Meet Stone Island
Webmanager 7. Feb 2022
Brandet Stone Island blev etableret i 1982 i Ravarino, i Modena området, af Art Director Massimo Osti.
Eksperimentering til den store guldmedalje
Efter et år kom Carlo Rivetti med på rejsen, og endte med at overtage virksomheden i 1993 sammen med sin søster, hvor de fortsatte Stone Islands designæstetik, som gennem årene har forstærket brandets DNA. Stone Island er et brand med fokus på forskning, eksperimentering, funktion og anvendelse af de matricer, der altid har defineret brandet.
Stone Island har et stort fokus på forskning inden for fibre og tekstiler, anvendt på et innovativt design, hvor de har positioneret sig som er mærke, der omdefinerer den fælles forståelse af sportsbeklædning og ready to wear.I forbindelse med deres forskning har de igennem årene opfundet hele 60.000 farveopskrifter i deres eget farvelaboratorie
Stone Island har et stort fokus på forskning inden for fibre og tekstiler, anvendt på et innovativt design, hvor de har positioneret sig som er mærke, der omdefinerer den fælles forståelse af sportsbeklædning og ready to wear.I forbindelse med deres forskning har de igennem årene opfundet hele 60.000 farveopskrifter i deres eget farvelaboratorie
Forud for deres tid
Det er i årenes løb blevet et kultfænomen, der fastholder sin position som et nutidigt referencepunkt for yngre generationer. Stone Islands styrke ligger i deres unikke evne til at arbejde gennem deres kontinuerlige eksperimentering med farver, materialer og behandlinger. Deres casual items kan både bruges til træning, til hverdag og er generelt ret uformel i deres udtryk.
Stone Island har altid været forud for deres tid og netop grundet deres kæmpe arbejde bagved kulisserne, har brandet formået at skabe innovative styles, med unikke materialer og har derved skabt styles, som ingen andre brands. What's not to like?